اسپری خانگی برای از بین بردن عنکبوت

۱۴۰۰/۱۰/۶

بسیاری از زنان خانه دار از نفوذ عنکبوت ها به گوشه و کنار خانه برای ساختن لانه رنج می برند که نیاز به ابزاری برای خلاص شدن از شر این حشرات مزاحم را دیکته می کند. به نقل از روزنامه انگلیسی اکسپرس، به جای استفاده از آفت کش های شیمیایی مضر، در اینجا مجموعه ای از اسپری های خانگی است که به خلاص شدن از شر عنکبوت ها در خانه کمک می کند:

محلول سرکه سیب
یک فنجان سرکه سیب را در یک کاسه بریزید. فلفل سیاه آسیاب شده و یک قاشق چایخوری روغن و یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید. سپس محلول را با نازل اسپری به یک بطری تمیز منتقل کنید و آن را به خوبی تکان دهید.محلول را روی نواحی در معرض عنکبوت اسپری کنید.

محلول اسانس
در حالی که ممکن است اسانس‌های معطر انسان را تسکین دهند، عنکبوت‌ها کاملاً برعکس این احساس را دارند. هفت قطره از اسانس دلخواه خود را در یک بطری اسپری خالی بریزید و آب را بجوشانید و بگذارید خنک شود و به بطری اضافه کنید و چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید و خوب تکان دهید تا یک اسپری ضد عنکبوت معطر به دست آید.

آمونیاک
مقادیر مساوی آمونیاک و آب را در یک بطری اسپری خالی بریزید.این محلول را به مقدار کم در اطراف نقاط ورود احتمالی عنکبوت ها اسپری کنید تا هنگام استفاده از آمونیاک تحریک نشوید.

محلول سرکه سفید
سرکه سفید و آب را به نسبت یک قسمت سرکه به دو قسمت آب مخلوط کنید.محلول را هر هفته روی تمام نقاط ورودی احتمالی عنکبوت ها از جمله پنجره ها و درها اسپری کنید.

اسپری هیبریدی
استفاده از مقادیر کم از هر ماده کنترل کننده عنکبوت، اسپری عالی برای خلاص شدن از شر این حشرات ایجاد می کند. مواد زیر را در یک بطری اسپری مخلوط کنید و قبل از اسپری روی عنکبوت ها آن را تکان دهید:

1 قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی

1/3 فنجان سرکه سفید
1 و 1/2 فنجان آب گرم
10 قطره اسانس نعناع فلفلی
5 قطره اسانس اسطوخودوس
..